Pa pa pa.. Cappadocia!

2018 yılında yol yarışlarında hız odaklı antrenman programları yapacaktık. Bunun için Utkuer Yaşar Hocam ile bol intervalli bir program uyguladık. Bu antrenmanların semeresini Uğur Mumcu Yol Koşusu, Selanik Maratonu(ısrarla 42.195 kosmak istesem de hocam 10K dedi) ve Giresun Yarı Maratonunda alacaktık. İlki dışında işler istediğimiz gibi iyi gitmedi.

Sonra Ramazan Ayı'nda tabi antrenmanları biraz saldım. Güçten ve formdan düştüm. Bir de Ramazanın sonuna doğru Sapanca Ultra'da 35K koştum. Genel Klasman 2.liği geldi ama uzun zamandır yarışlarda yollarımız kesişmeyen kramplarla birlikte geldik finish e. Bundan sonra Cappadocia öncesi takvimimde aynı coğrafyadan Erciyes Sky Ultra 63K vardı. İlk kez katıldığım bu yarışta cok iyi performans göstererek iki abim ile kol kola birinci girdik finish e.





Erciyes, kötü giden yarış performanslarımın üstüne iyi geldi. Artık Cappadocia Ultra ( bundan sonra bu yarışa parkur adı olan CMT ((Cappadocia Medium Trail)) diyeceğim) hazırlıklarına yüksek moralle başlayabilirdim. Hocamla uzun vadeli program yaptık. Ben Aydos'ta çılgınca uzunlar yaptım. Kendimi çok iyi hissediyordum. Artık CMT bir an önce gelsindi.




 Derken vakit yaklaşıkti. Son rütuşları yaptım. Yarış haftası perşembe sabahı uçakla Kayseri üzerinden ulaştım güzel Ürgüp'e.
Oda arkadaşlarım olan Özgür ÖZDOĞAN ve Yusuf ÖZDEMİR bir sonraki gün geleceklerdi. İlk gün tek takıldım. Aslında Murat KAYA ile jog için anlaşsak da benim dinlenmeyi biraz uzattığım için o iş yattı. Neyse akşam üstü hem iklime hem de parkura hafif bir adaptasyon için 5-6 mk lik hafif bir jog attım. Manzara harika, parkur efsaneydi. Akşam yemeğini Kerem Sadi Ekiz kardeşimle yedik. Sonra otellerimize geçtik. Cuma sabahı oda arkadaşlarım geldi. Artık yalnız değildim. Kitlerimizi aldık sehri hafif dolaştık fuar alanı, parti derken gece oldu. Akşam otel odamızda yarışın son bir kritiğini yaptıktan sonra çantalarımızı hazırladık. Klasik malzemeli yarış öncesi pozumuzu yaptık, uyuduk.
Çok çabuk sabah oldu. Kahvaltımızı yaptık. Start alanına geldiğimizde nerdeyse bir biz eksiktik. Herkes o büyülü atmosferin oluşmasına katkı sunmaya başlamıştı. Bu arada aldığım bir mesajla hocamın 2.CP olan 27.kmdeki Üçhisar'da olacağını öğrendim. Bu benim için iyi bir başlangıç motivasyonu oldu. Oraya kadar iyi gidersem, orada hocam azalabilecek olan motivasyonuma takviye yapacaktı. Start çizgisinde CMT'de birlikte koşacağım Faruk KAR hocamla son bir foto ve yarış başladı....





VE HATA GELİYORUM DER....



CUT ve CMT startı aynı anda oldu. Perşembe günkü jogdan bildiğim üzere yarış 600mt civarı eğimli bölümle başladı. Burada nabzıma hiç yüklenmeden başladım. Rampadan sonra gitmeyi düşündüğüm tempomu oturttum. 5 jell, 8 hurma, 3 magvital, azıcık tuz, bir boş, bir de powerade dolu matara ile çıktım. Birinci CP ye kadar çok az sıvı aldım. CP ye yaklaşırken boş matarama magvital şase boşalttım zaman kazanmak için. CP ye girdim. Aceleden dalgınlığıma nasıl geldiyse, eksilen izotonikli matarama ilave su aldım, içinde magvital olan boş mataraya su almayı unuttum ve acele sıvıştım CP'den. Çok kısa bir süre sonra suyu almadığımı farkettim. Artık bir tane magnezyum alma vaktimin geldiğini düşündüm. Diğer mataradan magnezyumlu mataraya birazcık su ekleyip magnezyumu alayım demez olaydım mataramın kapağını düşürmüşüm. Magnezyumu cok az bir su ile seyrelttiğim için o magnezyumu alır almaz midemden genizime alev çıktı. Kapak olmayınca su kapasitem direk 500 ml ye düştü. Bir umudum kalmıştı. 2.CP de 500 ml bir şaşal şişe ile devam etmek. Fakat sağolalım, biz koşanlar çevreye çok duyarlı olduğumuz için! organizasyon haklı olarak CP lere küçük su şişeleri koymamış. 2.CP de hocam da çare olamadı. Bana çok iyi gittiğimi bu şekilde devam etmem gerektiğini, CP'lere çok takılmamamı salık verip yolladı. Bu arada ben de çantama iki muz parçası ve yarım mandalina koymakla meşguldüm.







Kısıtlı su ile iyi ilerlerken tempodan düşmemek adına arada aldığım jeller yeterli su içmediğim için beni susatmaya ve midemi bulandırmaya başladı. Yine de 3. CP ye kadar iyi ilerledim.

Fazla uzatmayacağım. Yaptığım hataların faturaları giderek kabardı. Bir ara turistlerden, hakemlerden su almaya başladım. 4. CP Akdağ, 5.CP derken yarışın son bölümleri çekilmez hale geldi benim için. Tam artık kalan bölümü yürüyüp tamamlayayım diyordum. Yürürken canlı sonuçlara baktım. Bütün olanlara rağmen yaşta 3 gidiyormuşum. Bu bana extra motivasyon oldu bu şekilde devam ederek finişe 6 saat 43 dk da ulaştım.




Böylelikle bize müthiş keyif ve tecrübe kazandıran bir ultranın daha sonuna gedik. Hedeflediğim sürenin 1 saat gerisinde bitirdiğimi düşünüyorum.


Organizasyona katkısı olan herkese, başta Argeus Travel, Salomon Türkiye, Suunto Türkiye, Ürgüp Belediyesine, Federasyonumuza, Hocalarım Faruk Kar, Utkuer Yaşar ve Aykut Çelikbaş'a. Deniz Ada'ya, Asla Durma Fatih Topçuya, oda arkadaşlarım Özgür ve Yusuf'a, Gönüllülere, Kamu görevlilerine, fotoğraf çeken emektarlara ve koşan herkese teşekkür ediyorum.
Seneye görüşmek üzere...

Mehmet Zahir KÜL
26.10.2018
İstanbul







Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ultra_amatör Uludağ Ultra'da